~~
~~~~
   
 
  Oyun İndirr

Roller Coaster Tycoon

Oyun Hakkında Bilgi


Bildiğiniz gibi Theme Park adında ne de güzel bir oyun vardı bir zamanlar, aslında Theme Hospital daha güzeldi ama, Theme adından da anlaşılacağı gibi, oyunun görüntülerinden duvarkağıdı yapardık kendimize. O günler oyun canavarlarının adventure ve RPG oynadıkları dönemdi, biz strateji severler için sadece DUNE, WARCRAFT, AGE OF EMPIRES, C&C Serisi oyunları vardı. Daha kafayı o işlere bozmamıştım, DUNE oyunu bana muhteşem ötesi geliyordu. Ve RTS kavramı yeni yeni isim yapmaya başlamıştı. Theme Park'ı bikaç kez oynayıp bi köşeye attım. Theme Hospital'ı da. Ve STARCRAFT'a takılmaya başladım. O gün bu gündür mikromanagement oyunu olarak elimden Sim City 3000, Caesar III, Railroad Tycoon II ve nice TBS oyun geçti. Ama şunu söyleyeyim, ilk defa bir mikromangement oyun bana bu kadar zevk verdi ve oynanabilirliği 90 puan aldı.

Şahsen, bu oyundan bu performansı beklemiyordum. Civilisation II: Call to Power ve Comandos: BTCOD ile ilgilendiğim sırada ortamlara düşüp aklımı başımdan yırttı aldı. Oyunun yaratıcısı Chris Sawyer tycoon alemine "Transport Tycoon" adında bir oyun kazandırmış olan kutlu bir insandır. Oyun Theme Park'ın hatalı yönlerini düzeltip, iyi yönlerini aynen korumuş. Chris'in olaya hakim olduğunu görüyoruz. Koskocaman bir parkı tuvalet ücretinden trenlerin hızına kadar yönetebiliyor ve meydana gelen akasaklıkların üstesinden gelmek için, saatlerimizi fare klikleriyle geçirmiyoruz. Parka temizlikçi, tamirci, güvenlik görevlileri salıyoruz ve boş kaldığımız anlarda kendi muhteşem RollerCoaster tasarımımızı yaratabiliyoruz. Oyun senaryoları ilk kez başladığında bize verilen görevlerin yalınlığı hemen göze çarpıyor. Şu tarihe kadar şu kadar insanı parkında ağırla ve reytingini şu seviyeye çıkart. Klasik Tycoon oyunu görevleri. Bu görevleri yerine getrimek çok da zor değil, aslıda kolay bile denilebilir. Ortalama bir oyuncunun oyuna alışması 25-45 dakika arsında değişecek ve ilk saatin ardından parkı düzenli yapılandırmak, ticari taktikler, koşulsuz müşteri menuniyeti ve koşulsuz müşteri sömürüsü konuları üzerinde yoğunalaşabileceksiniz. Tutorial'ı (eğitim) bir izleyin, menüler ve Coaster inşaası hakkında temel bilgiler bu kısacık tutorial'da bulunuyor. Tutorial Fast Frontiers senaryosunda başlıyor, önce oyunu burada bir etüd edin, tutorial'ı defalarca oynayın (3 kez yeter). Sonra gidin senaryolara başlayın. İlk senaryolarda aşırı şeylere takılmanıza gerek yok, para kazanıp yeni şeyler yapıp müşteri çekmek yeterli ilk sefer için. Sonra iş çetrefilli hal alacak ve park raiting'i başınıza bela olmaya başlayacak, bu durumlarda en çok bilinen tekniği uygulayın (sulu aletler, labirentler, iç içe geçmiş dev Coasterlar; oyun ilk çalıştığında ekrana parktan görüntü gelecek, onu izleyin anlarsınız).

Bu arada bir hile. Guest 1 ve Guest 2'nin isimlerini "E=MC2" ve "E=MC3" olarak değştirirseniz, araştırmalarınız hız kazanır. Araştırmalar için her zaman daha fazla para ayırın. Bu arada parkınızın giriş ücreti "beleş" le başlar. Gidin fiyatı 40$ veya 70$ falan yapın. Coaster'lar için 10$, diğerleri için 5-8$, atlı karınca dönme dolap için 3$ ve bazı şeyleri de bedava yaparsanız sırtınız yere gelmez.. Örneğin yandaki resimde kuyruğun oluştuğu basit, bilgisayar'ın kendi tasarımı olan coasterın fiyatı 8$. Kule ve Korku evi bedava. Scorpion'un fiyatı ise 14$.

Oyun hakkında söylenebilecek çok söz var. Oyun herkese hitab ediyor ve büyük bir starejik beyin değil TYCOON kafası istiyor sadece. Oyun hakkında öğrenmeniz gereken şey ise müşterilerin çok çok kaprisli ve de salak olmaları. Bu oyunu zorlaştırmak için yapılmış iyi bir özellik ve aslında oyunun strateji bölümü bunun üzerine kurulu.

Oyunu en iyi derece ile bitirmek için ihtiyacınız olacak olan tek şey bir inşaat stratejisi rehberi ve bunu sizler için hazırlayacağım. İsteyenler bana mail atsınlar, gönderiririm. Bu taktiklerin hepsi tarafımdan hazırlanacak. Yani "Microprose'daki tasarımcılardan kaçırdık" şeklindeki çok sevdiğim bir derginin düştüğü hataya düşmeyeceğiz. Gerçi bu oyun için yaptı mı bilmiyorum ama bir çok oyun için yaptı ve bu bizce çok büyük bir hata.

Oyun tam gidin ve alın tarzı bir oyun. Size kötü bir özelliğinden bahsetmedim göredüğünüz gibi, çünkü yok.
 

İndirme URL
http://rapidshare.com/files/52499117/rolercoaster_www.oyun-forum.com_by_spacegora.rar
 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Football Menegar 2006




Oyun Hakkında

 1993 yılından beri hayran kitlesinden hiçbir şey kaybetmeyen, aksine her yıl bir öncekine göre daha fazla sayıda oyuncu tarafından oynanan, her yıl büyük beklentilerle beklediğimiz ve karşımıza her çıkışında bizi fazlasıyla memnun eden bir oyun: Eski Championship Manager, yeni Football Manager. Football Manager?in hangi oyun türü içerisine girdiği dahi uzun süre tartışıldı. Çoğu ?spor? dese bile bence FM saf bir strateji oyunu idi. Yıllar geçtikçe eklenen yeni özellikleriyle çok daha fazla gerçeğe yakınlaşan FM, artık stratejiden de öte bir futbol simülasyonu olmak üzere.

Sözü fazla uzatmadan inceleme yazımıza geçmek istiyorum. Aslında oyunu her iki demosunda da ayrıntılı bir şekilde inceledik ve oyun demolardan çok ciddi farklar içermiyor. Oyuna başladığımızda ilk ekranda beni en çok sevindiren eklenti ?Check For Updates? menüsü olmuştu. Buradan oyunu otomatik olarak güncelleyebileceğimi düşünmüştüm ancak burayı tıkladığımızda maalesef sadece SiGames?in güncelleme sayfasına ulaşıyoruz. Bunun haricinde ana menüde daha önceden de bildiğimiz gibi yeni oyuna başlamak, eski oyunu yüklemek ve kaydettiğimiz bir maçı seyretmek gibi seçeneklerimiz mevcut. Oyuna başlamadan önce ?preferences?dan kendimize göre ayarlarımızı yapmakta fayda var.

Preferences?e girdiğimizde gördüğümüz farklı birkaç seçenekten bahsetmek istiyorum. Artık oyuncularımızın kilosunu, boyunu görebiliyoruz ve bunlar için kullanacağımız birimi buradan seçebiliyoruz. Bunun yanı sıra artık oyuncuların kişisel özelliklerini(attributes) grafiksel olarak görebilmemiz için bir seçenekte mevcut. Bu özellikleri grafiksel olarak görmenin bir fayda sağlamadığını düşünüyorum. Burada eskiye göre en önemli eklenti ise ekranımızın altından geçen haberlerin önem seviyesini ayarlayabilmemiz. İstersek bütün yerel haberlerden başlayan haberleri ya da sadece ülke bazında önemli haberleri alabiliriz.


Taktiğide belirledikten sonra sıra geldi ilk on biri kurmaya. Bu konuda hiç tavsiye etmem ama isterseniz asistanınızın yardımına da başvurabiliyorsunuz. Bu noktada önemli bir eklenti var. Artık bir futbolcunun ayrıntılarını gördüğümüz ekranda ?positions?ı seçerek bu futbolcunun oynayabileceği mevkileri ve her mevkide hangi başarıda oynadığını görebililiyoruz. Küçük ama önemli bir eklenti ile SiGames yine şaşırtıyor bizi. Yine futbolcumuzun özelliklerini gördüğümüz ekranda ?Form? menüsüne girerek grafiksel olarak oyuncunun yaptığı maçlardaki değerlendirmelerini görebiliyoruz. Burada göze çarpan ufak tefek bir kaç ayrıntı var. Bunlardan biriside futbolcuların takımdan kimlerle iyi arkadaş olduğunu görebilmemiz. Yeni eklenen ?Training? menüsü ile de futbolcumuzun, antrenmanlardaki form grafiğini aynen grafik olarak görebiliyoruz. Burada bu futbolcunun hangi antrenman programında da çalıştığını görebildiğimiz gibi bütün koçlar tarafından tek tek bu futbolcu hakkında ki yorumlarını alabiliyoruz. Oldukça etkili bir ekran olmuş burası. Sigames?i tekrar tebrik edip oyunumuza devam ediyoruz.
zorluğu devam ediyor.
Sezona başlamadan önce tabii ki takıma takviye yapmakta fayda var. Oyunun transfer ekranında ve transfer işlemlerinde ben eskiye göre bir farklılık göremedim. Önemli bir değişiklik sadece kadromuzda ki bir futbolcuyla artık anlaşarak karşılıklı olarak kontratını fesih eedebiliyoruz. Bunu haricinde ?Scout? işlemlerinde ?shortlist?de ve koç vs. göreve almakta bir değişiklik yok.

Bana ne hazırlık maçı biletinden canım...

Takım tamam, koçlar görevde, antrenman programı hazır, taktikler hazırlandı. Eee, o zaman hemen Fikstür ekranından hazırlık maçlarını ayarlayalım. Burada da önemli bir değişiklik yok ancak benim dikkatimi çeken gereksiz bir eklenti var o da hazırlık maçlarının bilet fiyatını ayarlayabiliyor olmamız. Dünyanın hiç bir yerinde bir takımın menajeri bilet fiyatını ayarlamaz. Umarım bu basit ama gereksiz eklentiyi FM?nin gelecek sürümlerinde görmeyiz. TCM ve diğer birçok menajerlik oyunlarını gerçekçilikten uzaklaştıran küçük ayrıntılardır bunlar. Düşünün, hangi takımın menajeri stadını genişletir, sponsorlarla anlaşır, bilet fiyatlarına karar verir vs. vs.

Konuyu fazla dağıtmadan başlayalım ?Continue?yı tıklayarak ilk hazırlık maçımızı beklemeye. Ve gelelim oyunun kalbindeki yani maç ekranında ki değişikliklere. Demo?da burada oldukça ciddi eksiklikler hissetmiştim. Chelsea gibi bir takımla çok zayıf rakiplere karşı başarı kazanmam çok zor olmuştu. Lig başladığında her şey yerli yerine oturmuştu ancak hazırlık maçlarında bu kadar başarısız olmam doğru değildi. Aynı sorunla oyunda karşılaşmadım. Maç esnasında göreceğimiz en önemli değişiklik artık maça anında müdahalelerde bulunabilmemiz. İşte bu yıl FM?de ki en önemli eklenti bu. Gerçek bir menajer gibi saha kenarından oyunu durdurmadan taktik değişiklikleri yapabiliyoruz. Bir diğer önemli eklenti ise artık devre arasında ve maç sonunda ister tek tek ister bütün takıma oyunun gidişatı ile ilgili yorum yapabiliyor ve onların motivasyonunu bire bir etkileyebiliyoruz. Maç bittiğinde ise futbolcularımızın ilk devre ve maç sonunda ki notlarını ayrı ayrı görebilmemiz artık mümkün. Maç içerisinde sakatlanan futbolcuları ise üzerlerinde bir artı işareti ile görebiliyoruz. Bunlar gerçekten oyunu ciddi anlamda gerçeğe yani, bir futbol simülasyonuna yaklaştıran önemli özellikler.

Vur vur parçala, bu maçı kazan...

FM?nin genel olarak değişiklik içeren ekranları bunlardan ibaret. Ha bu arada neredeyse ?Home? ekranından bahsetmeyi unutuyordum. Bu ekranda takımımızla ilgili birçok bilgiyi bulmanız mümkün. Bir sonraki maçı kiminle oynayacağız, daha önce bu rakibimizle karşılaştıysak sonuç ne olmuş, hangi sahada oynayacağız, hava durumu nasıl, son üç maçımız ve yapacağımız üç maç, kaç maç yapmışız, kaç gol atmışız, kaç gol yemişiz, sarı kart, kırmızı kart bilgileri, en çok gol atan, asist yapan oyuncular vs. ve kısaca finans bilgilerimizin hepsini birden tek ekranda görmemiz mümkün.
 Oyun ekranlarından sonra genel olarak şöyle bir FM 2006?ya bakacak olursak, her yeni sürümde olduğu gibi artık daha detaylı bir medya ile karşı karşıyayız. Eski sürümlere göre daha sık olarak Medya ile görüşeceğiz. Bununla beraber daha sık olarak rakip menajerlerden hakkımızda yorumlar alacağız ve cevap vereceğiz. Bütün bunlar futbolcularımızın moral, motivasyonlarını en üst seviyede etkileyeceği için bu seçimleri oldukça dikkatli yapmamız gerekiyor. Ligin başında rakip takımın menajeri, takımının benim gibi amatör bir menajer tarafından yönetilen bir takıma yenilmeyeceğini söylediğinde verdiğim cevap her ne pahasına olursa olsun bu maçı kazanacağımız idi. Bu yorum sonucunda futbolcularımı incelediğimde bir çoğu, bu maçta ellerinden geleni en iyi şekilde yapacaklarını ve menajerlerini haksız çıkarmayacaklarını söylüyorlardı. Sadece bu olay bile oyunun ne derece geliştiğinin en basit göstergesi diye düşünüyorum.

Football Manager 2006?yı gerçeğe bir adım daha yaklaştıran bir başka önemli nokta ise sakatlanmalarda tedavi yönteminde devreye girebilmemiz. Örneğin futbolcumuz grip olduğunda onun evde dinlenmesini sağlayarak takımda olası bir salgını engelleyebiliyoruz. Önemli bir maçımız öncesinde ise Physio?muz istersek sakatlanan futbolcumuzu iğne ile sahaya sürebileceğimizi söylüyor. Bu durumda futbolcumuz o maçta oynayabiliyor ancak sakatlığının iyileşmesi daha uzun sürüyor. Bu noktada oldukça dikkatli karar vermemiz gerekiyor çünkü her futbolcu özellikle yıldız futbolcular bu opsiyonu kabul etmiyorlar. Birçoğu bu şekilde sahaya çıkarsa sakatlanma riskinin artacağını ileri sürüyor ve böyle bir istekten sonra morali bozularak size karşı tavır takınıyor. Aman dikkat. Hmmmmm son olarak artık oyunumuzda benim pek ihtiyaç duymadığım bir Tutorial kısmı eklenmiş. Oyun hakkında buradan oldukça ayrıntılı yardıma ulaşabiliyorsunuz.

İndirme URL
 

PART 1
PART 2
PART 3
PART 4
PART 5
PART 6


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

GTA San Andreas





Oyun Hakında

Los Santos'ta, az para ve düşük özelliklerle başladığımız oyunda, zaman ilerledikçe yeni dükkanlar açarak yeni kıyafetler, yeni şehirler açarak yeni yan görevler elde edebiliyoruz. Mesela San Fierro şehrini açtığımız zaman valet görevlerini de açabiliyoruz, gereken görevi yaptığımızda. Oyundaki araba çeşidi arttırılmış, ve bu sefer bölgelere göre arabalar görebiliyoruz. Mesela bir kasaba yöresinde limuzinler görmemizin imkanı yok, onun yerine dağ bisikletleri, kros motorsikletleri ve pikaplar gözümüze çarpıyor. Uçaklar ise geri dönmüş, ve havaalanlarından bir AT-400(Boeing 737 Yolcu Uçağı) ve nevada,shamal bile havalandırabiliyoruz. Oynanıştaki bir diğer değişiklik ise kız arkadaş edinebilme. Bir kızı evinden alıp stadyuma, restorana, veya başka bir fantezisi varsa onu yerine getirmeye götürebiliyoruz.Bazen at nalı,sprey,kamyonculuk,inşaatcılıkda yapabiliyoruz.Oyunda okullarda var.Araba,uçak,motorsiklet ve bot okulu ne yazıkki bunları oyunun ilerki bölümlerde açılıyor. Hatta oyunun ilerlerdeki bölümlerinde (Luxor Hotel) bile alınabiliyor.

İndirme URL

PART 1
PART 2
PART 3
PART 4

PES 2009





İndirme URL

PART 1
PART 2
PART 3
PART 4
PART 5
PART 6
PART 7 
PART 8
PART 9
PART 10
PART 11

FİFA Dünya Kupası 2002




İndirme URL

PART 1
PART 2
PART 3
PART 4
PART 5

SaaT
 
REklam